Abstract
Purpose: Information needs and current information sources related to healthy eating, active living, and healthy body weight were examined in women attending breast cancer risk assessment clinics.
Methods: Convenience sampling was used to recruit 257 women over 20 years old. The women completed a selfadministered survey (52.8% response rate) containing both closed- and open-ended questions. Most respondents were 49 or younger, were English-speaking, reported annual family incomes over $140,000, and resided in urban communities.
Results: Participants reported a need for general information concerning healthy eating, active living, and healthy body weight. For example, they wanted information on reading food labels (51.0%), healthy recipes (51.0%), activities for increasing overall fitness (52.5%), and achieving healthy body weights (48.6%). They also wanted information concerning the relationships between cancer risk and specific foods and nutrients, such as antioxidants (65.0%), supplements (60.7%), phytochemicals (47.5%), and omega-3 fatty acids (45.5%). Participants most often turned to magazines, friends, and family members when they wanted information on healthy eating, active living, and healthy body weight.
Conclusions: These findings present an opportunity for dietitians to enhance their leadership role in creating and disseminating evidence-based information to meet the expressed needs of women who may be at increased risk for breast cancer.
Résumé
Objectif: Les auteures ont examiné les besoins d’information et les sources d’information existantes sur l’alimentation saine, la vie active et le poids-santé chez des femmes fréquentant des cliniques d’évaluation du risque de cancer du sein.
Méthodes: Un échantillon de commodité a été utilisé pour recruter 257 femmes de plus de 20 ans. Les femmes ont rempli un questionnaire auto-administré (taux de réponse = 52,8%) renfermant des questions ouvertes et fermées. La plupart des répondantes avaient moins de 49 ans, parlaient anglais, déclaraient un revenu familial annuel dépassant 140 000 $ et vivaient en milieu urbain.
Résultats: Les participantes ont affirmé ressentir un besoin d’information générale sur l’alimentation saine, la vie active et le poids-santé. Ainsi, elles souhaitaient être mieux informées sur les étiquettes alimentaires (51,0%), les recettes santé (51,0%), les activités pour accroître la forme physique générale (52,5%) et les façons d’atteindre un poids santé (48,6%). Elles voulaient également recevoir de l’information sur les relations entre le risque de cancer et certains aliments et nutriments tels que les antioxydants (65,0%), les suppléments (60,7%), les produits phytochimiques (47,5%) et les acides gras oméga-3 (45,5%). Les participantes consultaient le plus souvent des magazines, des amis et des membres de la famille lorsqu’elles recherchaient de l’information sur l’alimentation saine, la vie active et le poids-santé.
Conclusions: Ces résultats offrent aux diététistes la possibilité d’accroître leur rôle de chef de file dans la création et la diffusion d’information scientifique pour satisfaire les besoins exprimés par les femmes qui peuvent se trouver à risque élevé de cancer du sein.