Dietary Education Tools for South Asians with Diabetes

Publication: Canadian Journal of Dietetic Practice and Research
17 February 2009

Abstract

Purpose: South Asian immigrants to Canada are at high risk for developing diabetes, and culturally relevant diet counselling tools are needed. We examined perceived needs and preferences for diet counselling resources based on the newly revised Canadian Diabetes Association meal planning guide.
Methods: Five focus groups of individuals fromdifferent regions of South Asia (n=53) discussed portion size estimating methods, cultural values and holidays, food group classifications, and common South Asian foods. A focus panel with dietitians (n=8) provided insight on current diabetes educationmethods and resources for teaching South Asian clients.
Results: The dietitian panelmembers reported a need for resources targeted at differing client skill levels. They also noted preferences for individual counselling, and common barriers to education including finances, access, South Asian diets, and cultural views on health. Community focus groups reported larger portions but fewer dailymeals in Canada. Ingredients and portions were notmeasured. Fasting was an important value, and sweets were a crucial component of holidays. Resources in South Asian languages, inclusion of pictures, and separate legumes, sweets, and snacks food groups were preferred.
Conclusions: Findings can be used when developing new counselling tools for the South Asian community.

Résumé

Objectif: Les immigrants sud-asiatiques au Canada sont à risque élevé de développer le diabète, et les diététistes ont besoin d'outils de counseling culturellement adaptés. Nous avons examiné les besoins et préférences perçus enmatière de ressources en counseling diététique à la lumière du guide pratique de planification des repas récemment révisé par l'Association canadienne du diabète.
Méthodes: Cinq groupes de discussion composés de ressortissants de diverses régions de l'Asie du Sud (n=53) ont examiné les méthodes d’évaluation de la grosseur des portions, les valeurs culturelles et les fêtes, les groupes d'aliments et les aliments courants en Asie du Sud. Un comité de diététistes (n=8) a fait connaître les méthodes d’éducation actuelles enmatière de diabète et le matériel éducatif destiné aux clients sud-asiatiques.
Résultats: Les diététistes ontmentionné un besoin de ressources destinées à des clients possédant différents niveaux de compétences. Ils ont aussi noté les préférences enmatière de counseling individuel et les obstacles usuels à l’éducation, notamment les finances, l'accès, les régimes sud-asiatiques et les opinions culturelles sur la santé. Les groupes de discussion ont rapporté qu'au Canada ils consommaient de plus grosses portionsmais moins de repas dans la journée. Les ingrédients et les portions n'ont pas étémesurés. Le jeûne était une valeur importante, et les sucreries constituaient une composante cruciale des jours de fêtes. Les ressources présentées dans les langues sud-asiatiques et celles qui comportaient des images et des groupes alimentaires distincts pour les légumineuses, les sucreries et les collations étaient les préférées.
Conclusions: Les résultats peuvent servir à concevoir de nouveaux outils de counseling auprès de la communauté sud-asiatique.

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Published In

cover image Canadian Journal of Dietetic Practice and Research
Canadian Journal of Dietetic Practice and Research
Volume 70Number 1March 2009
Pages: 28 - 35

History

Version of record online: 17 February 2009

Authors

Affiliations

Sadia Iftekhar Mian, MSc, RD
Diabetes Education Program, Cambridge Memorial Hospital, Cambridge, ON
Paula M. Brauer, PhD, RD
Department of Family Relations and Applied Nutrition, University of Guelph, Guelph, ON

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